Casinos reklamekampanjer i Norden

I dag finnes det massevis av casinos på mobil og nett, og flere av dem er faktisk spesifikt innrettet mot det nordiske markedet. Disse ser på nordiske kunder som velstående, spillelystne, og med stort potensial for å spille over tid. Noe av dette potensialet skriver seg naturligvis fra mangelen på muligheter for å spille i landbaserte casinos, eller generelt dårlige vilkår for spill, i land som Norge, Sverige, og Finland. Det har bidratt til at mange nordiske spillere har blitt nærmest henvist til å spille på nett eller mobil for å få de opplevelsene de ønsker casinos(det finnes riktignok også landbaserte casinos i land som Danmark og Tyskland som det går an å besøke, men det koster både tid og penger).

Blant de mange operatører som er spesifikt rettet mot nordiske spillere kan det være naturlig å nevne steder som Leo Vegas, Casumo, og NorgesAutomaten. Dette er steder som appellerer til nordiske spillere, ikke bare fordi de er utviklet og drevet av erfarne nordiske casinofolk og tilrettelegger for spillere fra Nord-Europa språklig og på andre måter, men også fordi de tilbyr svært gode bonusordninger som tiltrekker spillere og holder på lojaliteten deres over tid. Takket være disse faktorene har disse casinos blitt svært populære i Norge, Sverige, og Finland.

CASINOS PÅ TV

Mange casinos kjører tunge reklamekampanjer rettet mot TV-markedet for å gjøre kundene kjent med spilltilbud, bonuser, og den spesielle atmosfæren de enkelte casino kan tilby. På TV i Norge har nok for eksempel mange merket seg reklamene for Leo Vegas og Maria casinos, som nok har bidratt mye til disses popularitet. Også NorgesAutomaten har greid å profilere seg på en god måte gjennom reklame på TV. Likevel kan vi nok si at det er litt igjen før casino operatører helt greier å matche den tilstedeværelsen på TV som enkelte oddsspill har, som f. eks. Betsson og Unibet.